For sale!

Kirsi muuseum Virtsus- 20.sajandi autode lugu:

Esindatud on peaaegu iga kümnendi esindajad.

Lisaks autodele on eramuuseumis ka velo-ja hobusõidukite arengu lugu.

 

1. Argus

1.(projekt car)

Mudel: 2-istmeline lahtine auto.Väljalaske aasta: ca 1912-14; Valmistatud: Saksamaal

Mootor: silindrite arv 2 ; Kiirus: max.ca 40 km/h.Käigukast :manuaal; Mass: ca 600 kg.

Sõiduki lugu: Leidsin Arguse jupid(mootor,käigukast,sillad,) Kohila ligidalt, Angerjamäelt 1980 a.

Raam oli linaleotusaugus ja veest sõredaks kulund ning see restaureeriti O.Pappeli poolt Estoniate tehases.

Mootoril puudusid kolvid ja kepsud,aga need tehti Pärnus Talmari poolt.

Olen 30.aastaga saanud mootori komplekteeritud.Leidsin ka ta siduri(mis oli hooratta sees?!).

Käigukast on ka olemas.Tagasild originaal,esisild komplekteeritud ja vajab rihtungit.Rool&süsteemoriginaalsed.

Originaakeret pole leidnud(tegin ise algvariandi)

Tasuks restaureerida,sest a on meie maa vanimaid uunikume.

2. Elite

(projekt-car)

 Ca a.1918-21

Valmistatud  Saksamaal ca a.1919-21a.

Mootor: silindrite arv 6,suhtkomplektne,vajab restaureerimist kogu projekt; On ka teine väntvõll,mootori blokk ja kollektor.

 Kere puudub kuid kuna ta oli pildi järgi langenud sõdurite veoks kohaldatud,siis sellise saaks ka kergelt ise järele teha.;

Radiaator ja roolisysteem on originaalsed.Kiirus: max.ca 75 km/h;Käigukast :manuaal; Mass: ca1400  kg;

Sõiduki lugu: Ostsin Elite osad 1976.a. Abja lähedalt E.Toomla käest.

 80-tel varastati osadena seisnud E Kalamajast kuid  tänu M.Karule sain ta tagasi.

90-tel sai osad Pikaveres kokku pandud ilma restaureerimata .

Elite oli 20-tel kallim kui MB,Maybach  või Horch klassi masin.

Esindab KV erakogus koos Argusega 1910-20.a.

3. Peugeot

(projekt-car)

Mudel: Quadrolet 172; Ca 1923.a. valmistatud Prantsusmaal ;

Mootor: silindrite arv 4  ;võimsus ca 10-12 hj.;

 Kere: kahe istmeline kabriolett,mille tagaosa on paadi kujuline;

Kiirus: max.ca 60-70 km/h; Käigukast :manuaal; Mass:  500 kg; El. süsteem: pinge 12 V;

Sõiduki lugu: Ostsime auto H.Biltsega Lätist 70-te lõpus.

See oli esimene sealt toomine nö vastukaaluks nende rööveldustele.

 Seis: restaureerimist pole alustatud.Ka rikutud pole midagi-tehnika on oma.

Peugeot on osalenud oma sõiduga paljudes klubi Unic sõittudes,sh.1980.a. olümpiaparaadis.

Ka olen teinud publiku magnetina supersõidu Riia Pikerniki rajal…..

Numbrimärk: 674 AEA (vanim registris olev auto Eestis!) .Hobiklubi Nr.: A 015 Unic;

Filmirollid: Krasnõe kolokola Leningradis,võtted Valgevenes, Gruusias,Tallinnas /sh.I.Linnaga teles/…jne.

Esindab: auto arengu lugu 1920-30 a.

4. Fiat LUX 

Mudel: 502 LUX cabrio . Ca 1924.a. ; Valmistatud Itaalias;

Mootor:nr.11524113  ;silindrite arv R4 ; võimsus ca 20 hj.;

Kere:torpeedo,4 kohaline,verdekiga; Kiirus: max.ca 75 km/h;

Käigukast :manuaal,4+1;Mass: 800 kg; Kummid:730×130 mm;

Kütusepaak: ca 40 liitrit;

Saamislugu: Leidsin ta 1975 Vasalemmast  prk.Teinmanite käest.

Siis ta aeti ära ja ma leidsin originaalalusosal,kuid muu kerega Fiati üles Veskimetsast ja omandasin ta 1976.a.

Vasalemma puuriidast leidsin ta originaalkere plekid  Seis oli troostitu ….

Restaureerimine:  kestis ca 20a. +23.a lisaks.Vahetasin 2018 täiesti ilma põhjata bensiinipaagi mul olnud originaali

vastu ja  tegin veesärgile uued korgid…….

Numbrimärk: 670 AEA; Klubi N. A 024 UNIC;

Originaalsus%: 92(protokoll). Julgen väita,et meil polegi olnudki kuulsa firma luks mudeliga autot.

Kirss V.on osalenud F-ga 6x Gruusia filmides; 3 kuud Leningradis Bondatsuki „Punased kellad“filmis Arguse,Fiati ja Peugeotiga

ja „Tsaaritapja“  filmis tsaar Nikolai 2 pere sohvrina……(milles olen ise ka suures plaanis nähtav….)

Esindab 20-te aastate autotehnika saavutusi kod.Kirsi erakogus.

5. UNIC Berlinerlandaulet

(projekt-car)

Mudel:  Berliner landaulet; Väljalaske aasta 1926; Valmistatud Prantsusmaal;

Mootor: silindrite arv  4; Kere on kabrio tüüpi; Värv: pruun; Kiirus: max.ca 80 km/h;

Käigukast :manuaal;Mass 1700 kg; El. süsteem:12 V; Kütusepaak: ca  60 liitrit;

Sõiduki lugu: Ostsin Unicu 2005 aasta märtsis hr.S.Shotte käest Rotterdamist(diil neti teel).

 Originaalsus% on suhtsuur;

Tehn.seisukord: sain kolvid ja rattadkäima,tiivad sai sirgeks tehtud,vajaks käigukasti mootoriga ühendamiseks

erivöölist kinnituse  tegemist(sest veokale pealetõstmisel purunes mootori korpusest väike osa)

Sellist kolmeosalise kerega uunikumi pole  1000 km ulatuse ilmselt olemas.

 Mind intrigeeris see,et kui 1975 sai klubi Unic loodud,

siis ei teadmud ma ,et vanasti valmistati ka unic nimelisi autosid….

Esindab: auto tegemise lugu 1920-30.

6. BMW DIXI

H.ca.30-45,0

Mudel: sedaan ca 1930-31.a. ,valmistatud Saksamaal;

Mootor: silindrite arv 4; Kere: kinnine;Värv: tumesinine; Kiirus: max.ca 65 km/h;

Käigukast :manuaal; Mass: 560 kg; El. süsteem: pinge 6  V; Kütusepaak: ca 40 liitrit;

Sõiduki lugu: Leidsin DIXI 1977 a. Haapsalu lähistelt.

Oli teine pooleldi maa sees…ja ajast puretud seisus.

Klubi esimehena oli mu suurimaks missiooniks leida uunikume ja veel tähtsam-leida meistrimehi,kes nad restaureeriks.

Viisin Tõnis Pappeli sinna sarasse ja sain ta nii kaugele,et ta ostis BMW ära  ja restaureeris teda aastaid ….

Ning tegi seda nii hästi,et see oli paremas seisus,kui siis kui vabrikus ta tehti.

See on bemmide isa-mudel. Registri number on ka olemas.

Juhtus nii,et auto oli müügis ja ma pidin DIXI ise Tõniselt ära ostma,et vätida selle mujale viimist

Olen osalenud paljudel sõittudel ja viimati tegin 2006.a.sõidu Riiga ja tagasi  AAK-30 juubeli puhuks.

Esindal mu erakogus a.1930-40 tehnika arengu lugu.

 7. Packard Super 8 mod.160 Berliner

Mudel: 160 Berline; 1942.a. valmistatud  USA-s;

Mootor: silindrite arv 8  ; Kere on kinnine,limusiin; Värv: must; Kiirus: max.ca 160 km/h;

Käigukast :manuaal; Mass: ca 2300 kg; El. süsteem: 12 V; Kütusepaak: ca 120 liitrit;

Sõiduki lugu: Ostsin Packardi Belgiast 2006 aastal neti teel.

See on viimane sõjaeelne mudel,tehtud  Euroopa jaoks(rool).

Stalinil oli 12 Packardit ja selle mudeli sai ta Roosveltilt peale sõda ilmselt kingina) ning tegi sellest SIS110 mudeli

(vahe vaid tiibades ,kuhu ei raatsitud tagavararattaid panna).

Ka K.Pätsil oli 1938.a.Packard.,aga ilma vaheklaasita

Seisukord:Minu auto oli juba taastatud ja heas sõidukorras;

Numbrimärk: 742; Klubi Nr. on  A 013 UNIC ;

Originaalsus%: ca  90;

 8. Skoda Superb 6 dziip

1943.a. saksa sõjaväe eriotstarbeline dziip;

Valmistati Skoda tehaste lisatehases,mida omas & juhtis Göring AG  Gezelshaft ja nii,et põhitehases sellest midagi ei teatud;

Tehti ca 101 komandos-vagenit , mootor 6 sil,cabrio;

Leidsime ta J.Vaikjärvega Läti piiri äärest Pärnumaalt;

Oli teine sitaveokäruna kasutusel-peal G51 mootor ja osa osi kadunud…..

Kulus aastaid käigukasti leidmiseks…ja suur juhus oli ta leida kuue käigukasti seast  Kurtnas.

T.Pappel tegi 3.aastaga mootori kapremondi,väites,et mootoris oli justkui stalingradi lahing toimunud..

Omaniku teada on neid  Skoda Sperb6 dziipe maailmas alles vaid kolm,nel või viis masinat;

Ilmselt on see minu oma  teine sõidukorras olev,komplektne uunikum;

Uunikum asub Kirsi Muuseumis Virtsus. Number olemas.

Info: unicsenior@hot.ee   www.kirsimuuseum.ee

Owner: V.Kirss from Estonia,Unic Senior praivit club from Estonia

Esindab auto arengu loos a.1940-50.a.

 9. Bentley S2 1960

Toodeti a.1959-62  ca 2308 autot;

Kere on samane,mis oli RR Silver Cloud  2; Originaalne  6,2 L  V 8 mootor;

Korras, ilus ja stiilne uunikum.

Asub Virtsus.Registris pole,paberid on olemas.

Selle B nina asemele on ajutiselt pandud RR mask(et näiks uhkem välja);

The Bentley S2 (and the high-performance Bentley Continental S2 derived from it)

was a luxury car produced byBentley from 1959 until 1962. The changed designation S2

was to mark the new V8 engine and the improved air conditioning which could now be run from it.

 Power steering was also standard, and a new dashboard and steering wheel were introduced.

 Announced at the beginning of October 1959[1] as with the Rolls-Royce Silver Cloud II,

the S2 replaced the straight-six engine of the Bentley S1 with a new aluminium V8 engine

displacing 6.2 L (6230 cc/380 in³). With this new engine, the S2 offered significantly better

performance than the previous cars.

 10. FiiberfabFt Bonito

Mudel: sport-sedaan,käsitöö fiiberplastik sportcaar a. 1969. Tehtud tellimustööna Wolfsburgis,Saksamaal;

Mootor: silindrite arv-2; Kere: kinnine,2 uksega; Värv: punane; Kiirus: max.ca 120 km/h;Käigukast :manuaal;Mass ca  1000 kg;

El. Süsteem 12 V; Kütusepaak: ca 50 liitrit;  Sõiduki lugu: Ostsin auto 2003 aastal lehekuulutuse järgi;

 Müüdi Ferrari pähe;Olen sõitnud 50 m. Palmse mõisas.

Sisu ja kereon hea ja kuna vastavalt rahakotile pandi mootor,siis võiks sinna ka Porshe oma panna….noorte lemmik

11. GOON garage ZIL 115 (4104)

Vene käsitöö Pullman-limusiin on a.1978;

 Oli Kremli GOON  garaaziis nr.41 all kirjas.

Ilmselt  oli Breznevi saatemasin.

GOON vastavad paberid ja ka auto omandamise paberid on olemas.

Soovi korral võib ka arvele võtta….

Mootor 7,7L ,232HJ;(vahetasin G13 vastu a.2017)

Pikkus-6330 mm; Laius 2086 mm; Kõrgus 1500 mm; Kaal 3160-3550 kg;

Komplekteerin auto tehnikat,osa asju veel kätte saamata.

Asub hetkel Tallinnas,et peale panna mootor ja ta liikuma saada..

12. Rolls-Royce

Mudel: Silver Spirit a.1982; Valmistatud  Inglismaal;

Mootor: silindrite arv  8; Kere: sedaan; Värv: hõbehall;

Kiirus: sobilik; Käigukast :on automaat; Mass: ca 2200 kg;

El. süsteem: 12 V; Kütusepaak: ca 80 liitrit;  Sõiduki lugu:

Auto toodi Saksamaalt 2000.a.

Piidlesin RR 5 aastat ja alles siis tegin vahetusettepaneku.Nii saingi oma erakogusse nö autode auto,

millel on võimsust ja mugavusi piisavalt.

Numbrimärk: 88 ; Originaalsus ca. 98% .Tehn.seisukord:Heas sõidukorras.

 Esindab: auto arengu lugu 1980-90

13. Eesti vormel

Estonia 21M a.1985

Saksamaalt toodud  ja hästi restaureeritud masin.

On töökorras ja komplektne ning originaalne, forseeritud Ziguli mootoriga stiilne vormel.

14.Mercedes-Benz G300 Ge, Guard

Kuulikindel armored car, tegu on tõelise uunikumiga .

a.1993-2000 tehti neid kuulikindlaid (B6/7)MB vaid eritellimusel.

AKM & granaat pidid ohutud olema

 Minu auto oli Türgi suursaadiku kaitseautoks Saksamaal.

Sõidukorras,vajab kaalu (3340-3740 kg) tõttu vastavaid lubasid.

Asub Virtsus,Kirsi muuseumis ja esindab 90 aastate autode tegemise lugu

 15. Ford Mustang

1997/8.a.cabrio variant. Heas korras 6.sil. 4l.mootoriga.

Asub Virtsus.

Ei ole talviti sõitnud,Ls alla 100000 km.

Esindab 20 sajandi viimast kümnendit  koos MB.

Lisainf-  valeri@kirsimuuseum.ee  kirssvaleri45@gmail.com   www.kirsimuuseum.ee

 t.5165288 Toompeal 01.09.2018

MÜÜN:  kirsimuuseum.ee   liigsed noored autod ja osad: 

Bentley S2 1960 (sõidukorras,ilus uunikum) H-kokkuleppeline Bentley S2 1960 RR ninaga (Medium)Rolls-Rouce Silver Spirit 1982 (restaureeritud,korras piknikumasin) H-21000e

RR ss 1982 (Medium)

1993 Mercedes-Benz G 300 Guard Armored B 6-7

Packard Super 8 1942 from Estonia

Nimetatute omanik on kod.V.Kirss Toompealt. Tel.5165288

NB!

Müün kokkuleppehinnaga-for sale:

  1. Bentley S2 1960
  2. RR Silver Spirit 1982
  3. Packard super 8 1942 mod.160
  4. Mercedes-Benz G300 1993

Guard,lang model, Armored car B6/7

  1. Gaz 14 mootor&käigukast
  2. USA 6 silindriline mootor&käigukast
  3. Mustang cabrio 1998

Huvi korral meilige: unicsenior@hot.ee või valeri@kirsimuuseum.ee www.kirsimuuseum.ee   & www.wix.com/unicsenior/unic Astuge suviti läbi minu  eramuuseumist Virtsus,kus asub ka enamik pakutavast.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *